tisdag, mars 13

Smärtan

Smärta - Något jag lever med dagligen. Både fysiskt och psykiskt. Det finns saker som kan lindra min smärta, men bara för stunden, aldrig bota den helt! Jag har bra dagar och dåliga dagar, men aldrig smärtfri! Jag "lär" mig just nu att "leva med smärtan, för att den ska bli en del av mig och mitt liv".. Lätt för en smärtläkare att uttala sig om, jag vill inte lära mig att leva med smärtan, jag vill ju bli smärtfri. Jag vill inte inse att jag måste leva med den, jag har hoppet kvar om att jag en dag ska bli smärtfri!
Det är inte många som ser min smärta , men de får som verkligen gör det förstår lider med mig. Min smärta kan man med lätthet märka av i mitt humör, mitt sätt att handla på och agera i olika situation mm. Den är inte alltid osynlig till 100% ... Min smärta har satt djupa spår i min personlighet , jag hade inte vart den jag är i dag om jag inte haft haft ont 24 timmar om dygnet!!
Älska mig, hata mig, förlåt mig, förstå mig , ge mig utrymme... Jag vet att jag begär mycket ibland , men du får de alltid tillbaka!!!


________________________________


Min livsglädje är min familj , hela min familj <3 Jag älskar er alla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar